Την Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2012, πραγματοποιήθηκαν εκδηλώσεις μνήμης για την 39η επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, χωριστά σε κάθε τμήμα και με διαφοροποιημένη προσέγγιση ανάλογα με τις ηλικίες των μαθητών. Χρησιμοποιήθηκαν προβολές βίντεο, αφηγήσεις, ηχητικά ντοκουμέντα, τραγούδια, αφίσες, κολάζ, γκράφιτι, ζωγραφική και κατασκευές με θέματα σχετικά με το Πολυτεχνείο. Τα παιδιά συμμετείχαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις εκδηλώσεις μνήμης για την επέτειο του Πολυτεχνείου που οργάνωσαν οι δάσκαλοι των τμημάτων τους.
Α΄ τάξη
Β΄ τάξη
Γ΄ τάξη
Δ΄ τάξη
Ε΄ τάξη
Στ΄ τάξη
Επιμέλεια - Φωτογραφίες: Κώστας Μυλωνόπουλος Φωτογραφίες: Νικόλαος Γεωργίου
|
||||
Οργάνωση και Υλοποίηση Τηλεοπτικής Παραγωγής
Την Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ΄2 τμήματος, της Τετάρτης (Δ΄), Πέμπτης (Ε΄) και της Έκτης (Στ΄) τάξης, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μία σύντομη παρουσίαση από το κινηματογραφικό συνεργείο της κρατικής τηλεόρασης (που βρισκόταν εκείνες τις ημέρες στο σχολείο μας, για την κινηματογράφηση των σχετικών δράσεων συμμετοχής του σχολείου στην παράσταση της Εθνικής λυρικής Σκηνής «Ο Κουρέας της Σεβίλλης») για το πως οργανώνεται και υλοποιείται μία τηλεοπτική παραγωγή.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο χώρο εκδηλώσεων στην είσοδο του σχολείου μας. Ο Διευθυντής του Σχολείου μας κ.Μιχαήλ Πολυχρονόπουλος παρουσίασε στα παιδιά το συνεργείο εξωτερικών μεταδόσεων της κρατικής τηλεόρασης και τον λόγο έλαβε αμέσως η σκηνοθέτιδα κα.Βάσια Χατζηγιαννάκη.
Σεμνά και αθόρυβα -όπως επιβάλει η φύση της εργασίας τους πίσω από τις κάμερες- όλοι οι ομιλητές απευθύνθηκαν στα παιδιά χωρίς μικρόφωνα. Η σκηνοθέτης τόνισε ότι μία τηλεοπτική παραγωγή είναι το αποτέλεσμα μίας ομαδικής εργασίας, όπου όλοι οι συμμετέχοντες είναι εξίσου σημαντικοί και απαραίτητοι. Ο σκηνοθέτης λειτουργεί όπως ο μαέστρος μιας ορχήστρας και συντονίζει το έργο της ομάδας, ώστε να μπορέσει να υλοποιηθεί το αρχικό του όραμα σε σχέση με την τηλεοπτική παραγωγή.
Στη συνέχεια τον λόγο πήρε η Διευθύντρια Παραγωγής κα.Νίνα Ντόβα, ο άνθρωπος κλειδί ως ειδικότητα για την υλοποίηση μιας τηλεοπτικής παραγωγής, αφού είναι ο άνθρωπος που οργανώνει την πορεία υλοποίησης μιας παραγωγής και ο άνθρωπος που επικοινωνεί με όλους και για όλα. Μέσα στις αρμοδιότητες του βρίσκεται το να βρει και να εξασφαλίσει τις απαραίτητες άδειες για να πραγματοποιηθεί μία παραγωγή, αλλά και να συγκεντρώσει τα μέλη που θα αποτελούν το τηλεοπτικό συνεργείο που θα υποστηρίξει την υλοποίηση της παραγωγής. Επίσης αναφέρθηκε και στις άλλες ειδικότητες που μπορεί να απαιτούνται σε μία εσωτερική (σε στούντιο) τηλεοπτική παραγωγή.
Χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα τη συγκεκριμένη τηλεοπτική παραγωγή για τη συμμετοχή του σχολείου μας στη διαδραστική παράσταση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ανέφερε ότι αρκετά νωρίτερα προηγήθηκε η αρχική έγκριση για την υλοποίηση της παραγωγής, οι συνεννοήσεις και οι άδειες για τη συγκρότηση του συνεργείου, η προεργασία για την έλευση του συνεργείου στο σχολείο, τα γυρίσματα που εκτείνονται σε ένα χρονικό διάστημα τριών εβδομάδων, ενώ στη συνέχεια ο προγραμματισμός περιλαμβάνει σχεδόν ένα μήνα για το μοντάζ των πλάνων, αποστολή ενός προσχεδίου στη Eurovision ώστε να επισημανθούν πιθανές αλλαγές ή η ανάγκη για λήψη νέων συμπληρωματικών πλάνων. Η διαδικασία για την παραγωγή του ολοκληρωμένου τελικού τηλεοπτικού προϊόντος θα έχει ολοκληρωθεί περίπου τον Απρίλιο του 2013, ώστε η τηλεοπτική παραγωγή να εκπεμφθεί από τους διαύλους της κρατικής ραδιοτηλεόρασης τον Οκτώβριο του 2013, σχεδόν έναν ολόκληρο χρόνο μετά από τα πρώτα γυρίσματα. Ακολούθησαν οι τεχνικοί του συνεργείου, με πρώτους τους εικονολήπτες - καμεραμέν κ.κ.Χρήστο Κεμανετζή και Χρήστο Καγκελάρη - Πολυχρόνου, οι οποίοι εξήγησαν τον τρόπο λειτουργίας των καμερών, τη χρήση των φακών και του φωτισμού, αλλά και το γιατί χρειάζεται η περίφημη κλακέτα σε ένα γύρισμα. Όπως εξήγησαν στα παιδιά, ο λόγος είναι ότι στην περίπτωση ύπαρξης δύο και πλέον καμερών, ο ήχος που κάνει η κλακέτα επιτρέπει το συγχρονισμό του ήχου με την εικόνα, στη διαδικασία του μοντάζ.
Σε αυτό το σημείο παρενέβη η σκηνοθέτιδα για να τονίσει τη σημασία του ηχολήπτη σε ένα συνεργείο, που αν και παραγνωρισμένος ως ρόλος είναι στυλοβάτης στην επιτυχία του τελικού αποτελέσματος, αφού τα λάθη στην ηχοληψία δε μπορούν να διορθωθούν εύκολα, σε αντίθεση με κάποια λάθη στη διαδικασία λήψης εικόνας. Ο ηχολήπτης κ.Δημήτρης Μουστάκας παρουσίασε στα παιδιά τα μηχανήματα ηχοληψίας.
Όταν ο φωτισμός δεν επαρκεί, υπάρχει η ανάγκη για τον ηλεκτρολόγο, ο οποίος θα φροντίσει να ρυθμίσει κατάλληλα τον φωτισμό από τους προβολείς ανάλογα με τον υπάρχοντα φυσικό φωτισμό στη σκηνή που κινηματογραφείται, όπως εξήγησε στα παιδιά ο τεχνικός - ηλεκτρολόγος του συνεργείου κ.Νίκος Λαμνάτος. Φυσικά ένα κινητό κινηματογραφικό συνεργείο χρειάζεται και τον οδηγό του, που θα μεταφέρει τα μέλη του συνεργείου και τον εξοπλισμό. Σε αυτή την επίσκεψη του συνεργείου στο Λουτράκι οδηγός ήταν ο κ.Παναγιώτης Βίτσος.
Ολοκληρώνοντας τη σύντομη παρουσίαση -σε όλη τη διάρκεια της οποίας, όλα τα μέλη του συνεργείου απαντούσαν συνεχώς σε ερωτήσεις και απορίες των παιδιών- οι ομιλητές επεσήμαναν για μία ακόμα φορά πως η επιτυχία μίας κινηματογραφικής παραγωγής είναι αποτέλεσμα μίας ομαδικής εργασίας, ευχαρίστησαν τον Διευθυντή του Σχολείου και τα παιδιά για τη συνεργασία τους κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, δίνοντας εύσημα για την πολύ καλή διαγωγή και συμπεριφορά των μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας και αποχαιρέτησαν τα παιδιά εκμυστηρευόμενοι ενδιαφέροντα περιστατικά που συνέβησαν σε παρασκήνια γυρισμάτων.
Ευχαριστούμε θερμά όλα τα μέλη του συνεργείου της κρατικής τηλεόρασης για τις πραγματικά ενδιαφέρουσες πληροφορίες που μοιράστηκαν με τα παιδιά του σχολείου μας για τον τρόπο εργασίας ενός τηλεοπτικού συνεργείου και θα αναμένουμε με ανυπομονησία να δούμε το ολοκληρωμένο ντοκιμαντέρ από αυτή τη συνεργασία μας.
Επιμέλεια - Φωτογραφίες: Κώστας Μυλωνόπουλος
|
||||
Το Ελαιόλαδο στην Ορθόδοξη Παράδοση Οι συμβολισμοί και οι χρήσεις του στην λατρεία της Εκκλησίας
Το σχολείο
μας επισκέφθηκε τη Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2012 ο πανοσιολογιότατος αρχιμανδρίτης
π.Σωφρόνιος Μάγειρας,
από τη Μητροπολιτική Ενορία του Αγίου Ιωάννου της πόλης μας, προσκεκλημένος των
δασκάλων της Έκτης (Στ΄) τάξης κ.κ.Γεωργίου Νικόλαου,
Αποστολίδη Χριστίνας
και
Ρίζου Ελευθερίας
και εισηγήθηκε στους μαθητές και μαθήτριες της τάξης, στα πλαίσια του
πολιτιστικού προγράμματος «Ο
Πολιτισμός της Ελιάς» που
υλοποιούν, το θέμα: «Το ελαιόλαδο στην Ορθόδοξη Παράδοση:
οι συμβολισμοί και οι χρήσεις του
στην λατρεία της Εκκλησίας».
Ο ιερέας ανέπτυξε το θέμα με χαρούμενη διάθεση, αλλά και με την αρμόζουσα επισημότητα, ιεροπρέπεια και το κύρος της Εκκλησίας, προσέγγισε θεολογικά τη χρήση του ελαιόλαδου με πολλές αναφορές από την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη και τη συμμετοχή – συμβολή – ερμηνεία του, στα Μυστήρια της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και τις μικρές Ακολουθίες, αλλά και στην καθημερινή ζωή του Χριστιανού ως «Θυσίαν Ευπρόσδεκτην», όπου επί αιώνες συνοδεύει την παράδοση του Γένους μας, αλλά και συντελεί σημαντική Ιεροπραξία και Ιεροτελεστία.
|
||||
3 Δεκεμβρίου: Ημέρα αφιερωμένη στα Άτομα με Αναπηρία (Α.με.Α)
Τη Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012 πραγματοποιήθηκαν στο Σχολείο μας ποικίλες εκδηλώσεις για να τιμηθεί η Παγκόσμια ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία.
Στο πλατύσκαλο της κεντρικής εισόδου τοποθετήθηκε σε όλη τη διάρκεια της ημέρας ένας πίνακας ανακοινώσεων με μηνύματα για την ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία.
Μετά τη προσευχή η εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης κα.Ειρήνη Σακουλέβα εισηγήθηκε το θέμα: «Μαθητές με αναπηρίες και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σύγχρονο σχολείο».
«Μαθητές με αναπηρίες και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σύγχρονο σχολείο»
Είναι γνωστό ότι υπάρχουν ανάμεσα σε όλους τους μαθητές
της χώρας και μαθητές με ειδικές ανάγκες, όπως επίσης και μαθητές με ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες. Άλλοι πάλι γιατί δεν μπορούν να περπατήσουν ή δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους. Επίσης, υπάρχουν μαθητές που έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας και περνούν ένα μεγάλο χρονικό διάστημα της ζωής τους στα κρεβάτια των νοσοκομείων. Τέλος, υπάρχει και η κατηγορία εκείνων που δυσκολεύονται πολύ να μάθουν ή είναι υπερβολικά και παθολογικά ανήσυχοι, κατάσταση που δεν τους εντάσσει οπωσδήποτε στην κατηγορία των αναπήρων. Κατά καιρούς όλα αυτά τα παιδιά χαρακτηρίστηκαν ως προβληματικά, απροσάρμοστα, υπολειπόμενα, αποκλίνοντα, ειδικά. Οι μαθητές με αναπηρία και οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν είναι ασθενείς ούτε άτομα με …...«ειδικές ικανότητες». Είναι νήπια, παιδιά, νέοι, μαθητές με ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ στην εκπαίδευση, στην εργασία και τη ΖΩΗ. Η αναπηρία τους δεν αποτελεί προσωπική τους επιλογή την οποία θα μπορούσαν να αρνηθούν. Εξάλλου, είναι ζήτημα στατιστικής και πιθανοτήτων όλοι ανεξαιρέτως να βιώσουμε καταστάσεις αναπηρίας, προσωρινής ή μόνιμης, στη διάρκεια της ζωής μας. Παραμένουμε δηλαδή διαχρονικά εν δυνάμει ανάπηροι. Μπορεί κανείς να μας εγγυηθεί πιστοποιημένα την αρτιμέλειά μας σε όλη μας τη ζωή; Στην πορεία των αιώνων η στάση της κοινωνίας γενικά προς τα άτομα με ειδικές ανάγκες κυμάνθηκε μεταξύ απόρριψης και σχετικής αποδοχής. Στην πρώτη γραμμή πάντως βρίσκονται ο οίκτος, η λύπηση και η απόρριψη. Υπάρχει ο συνταυτισμός των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες με τη δυστυχία, τη μοιρολατρία και τις δοξασίες. Στο σύγχρονο σχολείο όμως στο “Ένα Σχολείο για Όλους”, ως κύριο, βασικό, δίκαιο και ηθικό κριτήριο είναι η ισότιμη συνεκπαίδευση όλων των μαθητών. Σε αυτό το σχολείο γίνεται πράξη η δυνατότητα να «συμπεριλαμβάνεσαι» και να «συμμετέχεις», θεμελιώδη στοιχεία της ανθρώπινης αξιοπρέπειας καθώς και της απολαβής και άσκησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Εξάλλου το γέλιο, το παιχνίδι, η χαρά, η ξεγνοιασιά είναι δικαίωμα και ανάγκη για όλα τα παιδιά. Επίσης δικαίωμα είναι και η παροχή σχεδιασμένης φροντίδας για τη δυνατότητα ίσων ευκαιριών, όχι ίδιων, σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές. Ισότητα στις ευκαιρίες για να αναπτύξουν όλοι οι μαθητές μας, μέσα από τις ιδιαιτερότητές τους και τους περιορισμούς τους, τις ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ τους. Και οπωσδήποτε, να εφαρμόζεται η θεμελιώδης κοινωνική απαίτηση «το να γίνεσαι αποδεκτός όπως είσαι και να συνυπάρχεις με τους άλλους». Το να «συνυπάρχεις» σημαίνει ότι όλοι οι μαθητές μεταξύ τους χρειάζεται να αναπτύσσουν αμοιβαίες σχέσεις και φιλίες, να αισθάνονται υπευθυνότητα για τον εαυτό τους αλλά και για τους άλλους, να ανταλλάσσουν μεταξύ τους εμπειρίες, να μάθουν να βοηθούν και να συνεργάζονται, να αντιλαμβάνονται αλλά και να αποδέχονται τη «διαφορετικότητα». Μόνο έτσι οι μαθητές με αναπηρίες και οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα μπορέσουν να διαπεράσουν το τείχος της αποξένωσης, της μοναξιάς, της απόρριψης, της αχρηστίας, της απογοήτευσης, της ταπείνωσης, της αδιαφορίας, της καθημερινής ταλαιπωρίας· δικής τους και της οικογένειας τους. Το σύγχρονο σχολείο, λοιπόν, χρειάζεται να παρέχει και στους μαθητές με αναπηρία και στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδική εκπαίδευση με σκοπό:
* την ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους Χρειάζεται όλοι προσωπικά, συλλογικά, κρατικά, παγκόσμια να κάνουμε πράξη το «συμμετέχω», το «συμπεριλαμβάνομαι», το «συνυπάρχω», το «αποδέχομαι τη διαφορετικότητα». Αλλιώς, θα είναι τουλάχιστον εμπαιγμός να μιλάμε για ίσες ευκαιρίες, για συμμετοχή, για ένταξη ενώ οι ανάπηροι μαθητές να παραμένουν «αόρατοι» σε μια κοινωνία χωρίς εγγυήσεις, που να τους παρέχει φυσική προσβασιμότητα και προσβασιμότητα στη γνώση. Όταν λοιπόν η ψυχή δίνει ΑΓΑΠΗ, παραπάνω από το περίσσευμα, ΕΡΓΟ, με γνώση και εξειδίκευση και ΧΑΡΑ, τότε η αναπηρία καθηλώνεται και έρχονται στο νου μας τα λόγια της μεγάλης Ειδικής Παιδαγωγού Ρόζας Ιμβριώτη: «Το έργο της προστασίας και της αγωγής των αδύνατων παιδιών μεγαλώνει σε βάθος την ανθρώπινη ψυχή και υψώνει τη στάθμη της ανθρωπότητας».
Μετά την ομιλία ακολούθησε η απαγγελία του ποιήματος «Ένας μαθητής με δυσλεξία» από μαθήτρια της Έκτης (Στ΄) τάξης.
Την
έκτη διδακτική ώρα συγκεντρώθηκαν οι μαθητές της Τετάρτης (Δ΄), Πέμπτης (Ε΄) και
Έκτης (Στ΄) τάξης στη μεγαλύτερη αίθουσα του σχολείου και παρακολούθησαν
στο διαδραστικό πίνακα τις παρακάτω βιντεοπροβολές: Τις παρουσιάσεις αυτές και το βίντεο μπορείτε να τα δείτε αμέσως μετά τις φωτογραφίες που ακολουθούν.
Οι παρουσιάσεις εμφανίζονται στην ιστοσελίδα μας σαν έγγραφα Google. Αν πατήσετε στην εικόνα θα μεταβείτε σε ένα νέο παράθυρο όπου θα εμφανιστεί η παρουσίαση. Επειδή οι διαφάνειες μεταφορτώνονται αυτόματα, θα πρέπει να αναμείνετε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, για να μπορείτε να πλοηγηθείτε απευθείας σε αυτές με τα βέλη που υπάρχουν κάτω αριστερά. Επιπλέον πατώντας στο σύμβολο με το γρανάζι μπορείτε να επιλέξετε την εκτύπωση ή την αποθήκευση της παρουσίασης στον υπολογιστή σας, επιλέγοντας εσείς οι ίδιοι τη μορφή του αρχείου (π.χ. ως αρχείο παρουσίασης pptx, ή ως αρχείο pdf για ανάγνωση με το Acrobat Reader).
Την έβδομη διδακτική ώρα συγκεντρώθηκαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δ΄1 Τμήματος της Τετάρτης (Δ΄) τάξης στο Εργαστήριο Πληροφορικής, όπου η κα.Ειρήνη Σακουλέβα απάντησε σε απορίες των παιδιών σχετικά με όσα παρακολούθησαν την προηγούμενη ώρα.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με βιωματικές δραστηριότητες προσομοίωσης και
παιχνίδια ρόλων με κύριο θέμα τις καθημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα
άτομα με νοητικά, κινητικά και αισθητηριακά προβλήματα. Οι δραστηριότητες
στόχευσαν στην ανάπτυξη ενσυναίσθησης και τη συνειδητοποίηση ότι τα άτομα με
αναπηρία δεν έχουν ανάγκη από οίκτο, αλλά από το σεβασμό και την εκτίμησή μας.
Όλες αυτές οι δράσεις στη σημερινή Παγκόσμια ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία, ήταν μία αφορμή για προβληματισμό και περισυλλογή, γιατί μέσα στη διαρκή ροή των γεγονότων της καθημερινότητας θεωρούμε δεδομένα τις δυνάμεις και την αρτιμέλειά μας, δεξιότητες και ικανότητες που μπορεί από μία ατυχή συγκυρία να απολεσθούν.
Ευχή και πρόθεση όλων μας είναι, κάθε μέρα του χρόνου, να αφιερώνουμε το ενδιαφέρον, την κατανόηση και την υποστήριξή μας στο συνάνθρωπό μας που υστερεί ή και που εν γένει είναι διαφορετικός και να διεκδικήσουμε μαζί του το δικαίωμα να απολαμβάνει ισότιμα την κοινωνική αποδοχή, αλλά και τις παροχές της πολιτείας
Ολοκληρώνοντας το αφιέρωμα στη Παγκόσμια ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία, παραθέτουμε ένα κείμενο και μία επιπλέον παρουσίαση από το προσωπικό αρχείο της εκπαιδευτικού του Τμήματος Ένταξης κας.Ειρήνης Σακουλέβα.
«ΤΑΞΙΔΙ ΖΩΗΣ» Όταν πρόκειται να γεννήσεις ένα παιδί, είναι σα να οργανώνεις μια πολύ ωραία εκδρομή στην Ιταλία. Αγοράζεις βιβλία, μαζεύεις πληροφορίες και φτιάχνεις τα πλάνα σου. Μετά από μήνες προσδοκίας η τελική μέρα φτάνει. Ετοιμάζεις τις βαλίτσες σου και απογειώνεσαι με το αεροπλάνο. Μερικές ώρες αργότερα το αεροπλάνο προσγειώνεται και ακούγεται η φωνή της αεροσυνοδού: -Καλώς ήρθατε στην Ολλανδία. -Ολλανδία; Εγώ πετούσα για Ιταλία. Υποτίθεται πως θα έπρεπε να βρισκόμουν στην Ιταλία! Τι να κάνω στην Ολλανδία; Αναγκαστικά όμως θα πρέπει εσύ να μείνεις στην Ολλανδία. Το σημαντικό είναι ότι δε βρίσκεσαι σε μια απαίσια και βρώμικη τοποθεσία. Απλώς είναι μια διαφορετική χώρα. Εσύ αποφασίζεις να κατέβεις από το αεροπλάνο, αγοράζεις καινούρια βιβλία, ενημερώνεσαι και φτιάχνεις νέα πλάνα ταξιδιού για να γνωρίσεις τη χώρα της Ολλανδίας. Συναντάς τελείως διαφορετικά πράγματα από κείνα που φανταζόσουν ότι θα δεις στην Ιταλία. Διαφορετική γλώσσα, διαφορετικούς ανθρώπους, που δεν περίμενες να τους συναντήσεις ποτέ. Κρατάς την ανάσα σου, κοιτάζεις γύρω σου και αρχίζεις να παρατηρείς τις όμορφες τουλίπες και τα αξιοθέατα της Ολλανδίας. Γυρίζοντας πίσω από το ταξίδι σου, για χρόνια πολλά έχεις κουραστεί να βλέπεις φίλους και γνωστούς να πηγαινοέρχονται στην Ιταλία κι όλοι τους να καυχιούνται τι ωραία που πέρασαν εκεί. Για το υπόλοιπο της ζωής σου, εσύ θα λες «Ναι! Εκεί ήταν το μέρος που θα ταξίδευα κι εγώ!» Και να ξέρεις ότι ο πόνος αυτού του ονείρου δε θα φύγει ποτέ γιατί αυτή η έλλειψη είναι πάρα πολύ σημαντική. Αλλά, εάν ξοδέψεις τη ζωή σου για το γεγονός ότι δεν πήγες στην Ιταλία, εσύ ποτέ δε θα μείνεις και δε θα έχεις την ευκαιρία ν΄ απολαύσεις τις μοναδικές τουλίπες και τα σημαντικά αξιοθέατα της Ολλανδίας. Καλό ταξίδι λοιπόν σε όλους μας κι ανεξάρτητα από τον προορισμό, ας χαρούμε για όσα θα μας δώσει παρά να λυπηθούμε για όσα δεν μπορέσαμε να χαρούμε………………
Οι οικογένειες παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες / αναπηρίες διανύουν «ένα ταξίδι ζωής» γεμάτο πρωτόγνωρες εμπειρίες για πολλούς, που ωστόσο χαρακτηρίζεται για τη μοναδική του πορεία. Είναι ένα ταξίδι που συναντά συνεχώς και απρόβλεπτα, λύπες, αγωνίες αλλά και χαρές. Παρά τις όποιες αντιξοότητες, συνεχίζει με τελικό προορισμό μια επώδυνη αλλά σταθερή ανέλιξη και με τελευταίο σταθμό, ένα ουσιώδες λιμάνι: την ίδια τη ζωή. Βασικός συνοδοιπόρος σε αυτό το ταξίδι αναδεικνύεται το σχολείο, ένας θεσμός στον οποίο οι οικογένειες εναποθέτουν πολλές ελπίδες.
Η παρουσίαση εμφανίζεται στην ιστοσελίδα μας σαν ένα έγγραφο Google. Αν πατήσετε στην εικόνα θα μεταβείτε σε ένα νέο παράθυρο όπου θα εμφανιστεί η παρουσίαση. Επειδή οι διαφάνειες μεταφορτώνονται αυτόματα, θα πρέπει να αναμείνετε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, για να μπορείτε να πλοηγηθείτε απευθείας σε αυτές με τα βέλη που υπάρχουν κάτω αριστερά. Επιπλέον πατώντας στο σύμβολο με το γρανάζι μπορείτε να επιλέξετε την εκτύπωση ή την αποθήκευση της παρουσίασης στον υπολογιστή σας, επιλέγοντας εσείς οι ίδιοι τη μορφή του αρχείου (π.χ. ως αρχείο παρουσίασης pptx, ή ως αρχείο pdf για ανάγνωση με το Acrobat Reader).
Επιμέλεια - Φωτογραφίες: Κώστας Μυλωνόπουλος
17 Ιανουαρίου 2013:Ημερίδα για την Υγιεινή Διατροφή
Με ιδιαίτερη επιτυχία διεξήχθη την Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013 στο σχολείο μας ενημερωτική ημερίδα με θέμα την αναγκαιότητα της υγιεινής διατροφής στην ανθρώπινη ζωή.
Βασική εισηγήτρια ήταν η διατροφολόγος κ.Σταυρούλα Δημητρακοπούλου, η οποία σε τρία ξεχωριστά ημίωρα -ανάλογα με την ηλικία των μαθητών- εξήρε τη μεγάλη σημασία της υγιεινής διατροφής -ιδιαίτερα των φρούτων- στη ζωή του ανθρώπου, αξιοποιώντας τις δυνατότητες του Διαδικτύου.
Τα παιδιά παρακολούθησαν την εισηγήτρια με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, εκφράζοντας -ταυτόχρονα- τις δικές τους απορίες. Ιδιαίτερη εντύπωση τους έκανε η δυνατότητα ενημέρωσης -μέσα από μία διαδικτυακή διαδικασία- για την ακριβή προέλευση των φρούτων που καταναλώνουν. Συγκεκριμένα, με την καμπάνια Dole Earth μπορεί πλέον να αναζητηθεί σε ποια φυτεία ωρίμασε κάθε μπανάνα που αγοράζουμε. Στη νέα ετικέτα υπάρχει ο μοναδικός πενταψήφιος κωδικός φυτείας. Βάζοντας αυτόν τον κωδικό στο www.dole-earth.com μπορεί να ανιχνευθεί η φυτεία στην οποία μεγάλωσε η μπανάνα μας, ενώ μπορούν να αναζητηθούν πληροφορίες σχετικές με τη συγκεκριμένη φυτεία, τη χώρα, την περιοχή καθώς και την πιστοποίησή της. Η διαδραστική επίσκεψη της μπανανοφυτείας είναι μία συναρπαστική εμπειρία, στη διάρκεια της οποίας μπορούμε , όπως ακριβώς σε μια ξενάγηση, να δούμε ολόκληρη τη διαδικασία παραγωγής και να γνωρίσουμε μερικούς από τους εκεί εργαζόμενους.
Στο τέλος, τα παιδιά παρέλαβαν με ξεχωριστή χαρά, στο πλαίσιο μιας συμβολικής, κοινωνικής προσφοράς, από μία μπανάνα προσφορά της εταιρίας DOLE HELLAS η οποία ήταν και η επίσημη χορηγός.
Την επιμέλεια της εκδήλωσης είχαν οι κ.κ. Ρίτα Δασκαλάκη και Ηλίας Νικολαΐδης, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων.
Η χορηγός εταιρία DOLE HELLAS, πραγματοποιεί την τρέχουσα σχολική χρονιά αντίστοιχες προωθητικές ενέργειες σε σχολεία, επικοινωνώντας τη μέθοδο διατροφής 5 A DAY. Ακολουθούν ορισμένες πληροφορίες για το πρόγραμμα και τους στόχους του, σύμφωνα με τα στοιχεία που μας παραχώρησαν οι υπεύθυνοι της εκδήλωσης.
Τι είναι το 5 A
DAY: με λίγα λόγια είναι η καθημερινή κατανάλωση ποικιλίας φρούτων (5
ποσοτήτων 80γρ περίπου η κάθε μία) μέσω της οποίας ο ανθρώπινος οργανισμός
λαμβάνει άφθονες βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία, ιχνοστοιχεία και απαραίτητα
θρεπτικά συστατικά που είναι σημαντικά για την υγεία και βοηθούν στην μείωση του
κινδύνου εμφάνισης καρδιακών παθήσεων και διάφορων μορφών καρκίνου.
Οι Στόχοι
του προγράμματος είναι:
Παράλληλα, διατροφολόγος με έξυπνο, ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο θα αναδεικνύει την αναγκαιότητα κατανάλωσης φρούτων στην ανάπτυξη του σώματος και τη διεύρυνση της νοημοσύνης και πνευματικής λειτουργίας των μαθητών. Ο ακόλουθος πίνακας δίνει μια εικόνα όχι μόνο για τα χαρακτηριστικά των φρούτων στα οποία θα δοθεί έμφαση αλλά και για τον τρόπο βρώσης αυτών.
Τι μετράει;
Πόσες ποσότητες φρούτων τρώτε σε μια τυπική μέρα; (Μία ποσότητα = περίπου 80 γραμ.)
Εάν η απάντησή σας στην ερώτηση είναι
5 ποσότητες ή περισσότερο, πολύ ωραία. Θυμηθείτε, χρειάζεται να καταναλώνετε μια
ποικιλία φρούτων.
Κατεψυγμένα φρούτα μετρούν για το
δικό σας 5 A DAY.
Καταναλώνετε μια ποικιλία φρούτων και
στοχεύετε για τουλάχιστον 5 ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ. |
Σχεδίαση - Κατασκευή: Κ.Μυλωνόπουλος (ΠΕ-19)