Διενέργεια Εικαστικού Σεμιναρίου
(πατήστε για μετάβαση) Α΄ φάση - 05 Φεβρουαρίου 2013: Θεωρητικό Μέρος - Γ΄ Τάξη Α΄ φάση - 07 Φεβρουαρίου 2013: Θεωρητικό Μέρος - Δ΄ Τάξη Α΄ φάση: Θεωρητικό Μέρος - Παρουσιάσεις Β΄ φάση - 13 Φεβρουαρίου 2013: Βιωματικές Δράσεις - Γ΄ Τάξη Β΄ φάση - 14 Φεβρουαρίου 2013: Βιωματικές Δράσεις - Δ΄ Τάξη
Α΄ φάση - 05 Φεβρουαρίου 2013: Θεωρητικό Μέρος - Γ΄ Τάξη
Με μεγάλη επιτυχία ξεκίνησε την Τρίτη 05 Φεβρουαρίου 2013 η Α΄ Φάση του σεμιναρίου εικαστικών για τους εκπαιδευτικούς της Γ΄ Τάξης, σχολικής περιόδου 2012-13, των σχολείων 2ης Περιφέρειας Π.Ε.Ν.Κορινθίας υπό την αιγίδα της Σχολικής Συμβούλου Δρ.Αγγελικής Ταγκάλου και βασικό εισηγητή τον Υποδιευθυντή του σχολείου μας κ.Νικόλαο Γεωργίου.
Αρχικά το λόγο πήρε η Σχολική Σύμβουλος Δρ.Αγγελική Ταγκάλου η οποία σε συνεργασία με τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς υλοποίησε έναν τύπο μικρο-έρευνας με εικαστικό περιεχόμενο.
Στη συνέχεια, το λόγο πήρε ο βασικός εισηγητής κ.Νικόλαος Γεωργίου ο οποίος με ιδιαίτερα ελκυστικό και γλαφυρό τρόπο προσέλκυσε το αμέριστο ενδιαφέρον των παρευρισκομένων εστιάζοντας στην Α΄ Φάση στο θεωρητικό κομμάτι, όσον αφορά την εικαστική δημιουργία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ενώ σύντομα θα επακολουθήσει και η Β΄ Φάση με το Πρακτικό σκέλος του σεμιναρίου και τις βιωματικές δράσεις.
Α΄ φάση - 07 Φεβρουαρίου 2013: Θεωρητικό Μέρος - Δ΄ Τάξη
Την Πέμπτη 07 Φεβρουαρίου 2013 συνεχίστηκε στο σχολείο μας η Α΄ Φάση της ενδοσχολικής επιμόρφωσης με θέμα: «Εικαστική Έκφραση και Δημιουργία για το Δημοτικό Σχολείο», που απευθύνθηκε στους εκπαιδευτικούς της Τετάρτης τάξης των σχολείων της 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Ν. Κορινθίας. Εισηγητές η Σχολική Σύμβουλος Δρ.Αγγελική Ταγκάλου και ο δάσκαλος της ΣΤ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Λουτρακίου Νικόλαος Γεωργίου.
Αρχικά, η Σχολική
Σύμβουλος στην εισήγησή της, αναφέρθηκε στη σπουδαία σημασία του μαθήματος των
Εικαστικών και υπογράμμισε την αξία της καλλιτεχνικής έκφρασης στη μαθησιακή
διαδικασία και τη διασύνδεσή της με όλα τα γνωστικά αντικείμενα.
Ξεχωριστή και ευχάριστη έκπληξη για τους επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς - που πραγματικά εντυπωσίασε και ενθουσίασε όλους - ήταν οι προτάσεις του κ.Γεωργίου για την κατασκευή πήλινων αρχαίων παιχνιδιών (αλογάκι – πλαγγόνες), με την οποία έκλεισε την εισήγησή του, ολοκληρώνοντας με επιτυχία το θεωρητικό σκέλος του σεμιναρίου.
Την επόμενη εβδομάδα
Τρίτη και Τετάρτη 12, 13 /02/ 2013, θα επακολουθήσει η Β΄ φάση της επιμόρφωσης
με τα βιωματικά εργαστήρια που θα πραγματοποιηθούν στο σχολείο μας υπό την
καθοδήγηση του κ.Γεωργίου,
στα οποία οι εκπαιδευτικοί της Τρίτης και Τετάρτης τάξης της εκπαιδευτικής μας
περιφέρειας, θα επιχειρήσουν εργαστηριακά και βιωματικά, να εφαρμόσουν όσα
επιμορφώθηκαν στο θεωρητικό μέρος του σεμιναρίου των Εικαστικών, φιλοτεχνώντας
έργα σε ποικίλα υλικά και με διαφορετικές τεχνοτροπίες.
Α΄ φάση: Θεωρητικό Μέρος - Παρουσιάσεις
Στη συνέχεια, ακολουθούν οι παρουσιάσεις που επιμελήθηκε ο βασικός εισηγητής κ.Νικόλαος Γεωργίου με θέμα «Οδηγός Εικαστικής Έκφρασης και Δημιουργίας για το Δημοτικό Σχολείο», συνοδευόμενες από ένα βίντεο για το Μουσείο Προϊστορικής Θήρας.
Η θεωρητική εισαγωγή εμπεριέχεται μόνο στην παρουσίαση της Γ΄τάξης, στις σελίδες 3-63. Πατώντας στις παραπάνω εικόνες, η κάθε παρουσίαση θα εμφανιστεί στην ιστοσελίδα μας σε μορφή flash animation σ΄ ένα νέο παράθυρο, ενώ θα πρέπει να αναμένετε ένα εύλογο χρονικό διάστημα μέχρι να μεταφορτωθεί το αρχείο από το Google Drive. Οι διαφάνειες εναλλάσσονται με απλό κλικ μέσα στο πλαίσιο της παρουσίασης ή από τα κουμπιά ελέγχου.
Β΄φάση - 13 Φεβρουαρίου 2013: Βιωματικές Δράσεις - Γ΄ Τάξη
Μετά τη θεωρητική προσέγγιση του θέματος που προηγήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα κατά την Α΄ φάση του σεμιναρίου, οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν εργαστηριακά σε βιωματικές δράσεις, να εκφραστούν καλλιτεχνικά με τρόπο ελεύθερο και αβίαστο πάνω σε διάφορα υλικά, δοκιμάζοντας ποικίλες τεχνοτροπίες στο Εικαστικό Εργαστήρι, που οργανώθηκε κατάλληλα για τις ανάγκες της επιμόρφωσης από τον κ.Γεωργίου στη φιλόξενη αίθουσα του Στ΄2 τμήματος.
Η προμήθεια των απαιτούμενων υλικών (φορείς ζωγραφικής, χρώματα, πηλός, γαλακτώματα ζωγραφικής, κόλλες και λοιπά υλικά) διατέθηκαν από το προσωπικό εργαστήρι του κ.Γεωργίου, προσφορά προς τους συναδέλφους του, ενώ η αγορά των πινέλων, που χρησιμοποιήθηκαν για τις δημιουργίες των εκπαιδευτικών, που είχε αρκετά υψηλό κόστος, καλύφθηκε από το ταμείο της Σχολικής Επιτροπής Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Λουτρακίου - Αγίων Θεοδώρων, με πρωτοβουλία και μέριμνα του Διευθυντή του Σχολείου μας κ.Πολυχρονόπουλου Μιχαήλ, καθώς επίσης και με την ευγενική προσφορά χρηματικού ποσού από τον Υπεύθυνο Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Ν. Κορινθίας κ.Τσοχαντάρη Φώτιου, τους οποίους και ευχαριστούμε θερμά για την αμέριστη υποστήριξή τους.
Οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί της Τρίτης (Γ΄) τάξης με πολύ χαρούμενη διάθεση, κέφι, ενθουσιασμό και αισιοδοξία, ανταποκρίθηκαν ικανοποιητικά – πέρα από κάθε προσδοκία του εμψυχωτή, επέδειξαν αξιοθαύμαστο ζήλο και φιλοτέχνησαν πάνω σε κεραμίδια με την τεχνική της αυγοτέμπερας, πολύ όμορφα έργα σε θέματα παρμένα από αγγεία και τοιχογραφίες της Κυκλαδικής και Μινωικής Τέχνης, δημιούργησαν έργα μικρογλυπτικής σε πηλό (κυκλαδικά ειδώλια, τηγανόσχημα αγγεία, έργα σε χαρτόνια κανσόν με τέμπερες (αμυγδαλιά), καθώς και ένα ομαδικό έργο με ψηφίδες, με θέμα την ελιά πάνω σε πέτρα.
Ιδιαίτερη έκπληξη και ευχάριστη νότα στη σημερινή μας συνάντηση, μάς επιφύλαξε η Σχ. Σύμβουλος Δρ.Αγγελική Ταγκάλου που κάθισε ανάμεσα στους επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς και φιλοτέχνησε τα προσωπικά της έργα, επιδεικνύοντας ιδιαίτερο ζήλο και ταλέντο.
Για το επίκαιρο θέμα της αμυγδαλιάς, που μπορεί να φιλοτεχνηθεί σε μαύρο κανσόν χαρτόνι ή εναλλακτικά σε καμβά σε μαύρο φόντο, χρησιμοποιήσαμε για το κλωνάρι απόχρωση καφέ μπρονζέ (Colori metallizzati) και άσπρο ακρυλικό χρώμα ή τέμπερα για τα άνθη της αμυγδαλιάς, τα οποία φωτίσαμε με ροζ τέμπερα (Colori perlati). To κλωνάρι ζωγραφίστηκε με το πινέλο σε ελεύθερο σχέδιο και τα άνθη με το δάχτυλο.
Με όλες αυτές τις φωτογραφίες που παρουσιάσαμε εδώ, είχατε κι εσείς την ευκαιρία να δείτε τα έργα που δημιουργήθηκαν από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο αυτού του δίωρου βιωματικού εργαστηρίου. Ευχόμαστε στους συναδέλφους μας, να΄ ναι πάντα άξιοι, δημιουργικοί και αισιόδοξοι, προσφέροντας στους μαθητές/τριές τους ποιοτικά ερεθίσματα, οδηγώντας τους σε υψηλά επίπεδα αισθητικής έκφρασης και δημιουργίας.
Β΄ φάση - 14 Φεβρουαρίου 2013: Βιωματικές Δράσεις - Δ΄ Τάξη
Οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν για δύο περίπου ώρες σε βιωματικές δράσεις, «έπιασαν» τα πινέλα και με χρώματα τέμπερας και σκόνες αγιογραφίας εκφράστηκαν καλλιτεχνικά πάνω σε κεραμίδια, ζωγραφίζοντας λεπτομέρειες από γεωμετρικά, ερυθρόμορφα και μελανόμορφα αγγεία (ανθέμια, ζώα του ελεύθερου και ανατολίζοντα ζωγραφικού ρυθμού).
Επίσης κατασκεύασαν με πηλό το αλογάκι από το αρχαίο παιχνίδι «κάλαμον περιβαίνειν», ολοκλήρωσαν την ομαδική εργασία του ψηφιδωτού με θέμα την ελιά και τέλειωσαν τη δημιουργική εργασία τους με το επίκαιρο θέμα της αμυγδαλιάς πάνω σε χαρτόνι, κλείνοντας έτσι με απόλυτη επιτυχία τις εργασίες του σεμιναρίου, διάρκειας συνολικά οκτώ (8) ωρών.
Ευχαριστούμε πολύ όλους, όσοι συνέβαλαν στην επιτυχή διεξαγωγή της ενδοσχολικής
επιμόρφωσης:
Νικόλαος Γεωργίου
|
|||||||||||||||
Στη συνέχεια τα παιδιά εκφράστηκαν εικαστικά σε μεγάλα χαρτόνια, τόσο στον περιβάλλοντα χώρο του σχολείου, όσο και με ατομικές δημιουργίες τους και δημιουργία αφισών, στις αίθουσες των τάξεων τους. (Όλες οι τάξεις - ζωγραφική σε χαρτί μέτρου και ατομικές εργασίες στην αυλή του σχολείου)
Σε όλα τα τμήματα, επίσης, πραγματοποιήθηκε ανάγνωση στους μαθητές και τις μαθήτριες του ακόλουθου μηνύματος του Υφυπουργού Παιδείας κ.Θεόδωρου Παπαθεοδώρου.
Για την
Πρόληψη της Σχολικής βίας και του εκφοβισμού δημιουργήσαμε ένα κεντρικό
Παρατηρητήριο στο ΥΠΑΙΘΠΑ το οποίο καταγράφει και μελετά την εξέλιξη του
φαινομένου και δρομολογεί δράσεις πρόληψης και διαμεσολάβησης στα σχολεία. Με διαφοροποιημένη προσέγγιση ανάλογα με τις ηλικίες των μαθητών, πραγματοποιήθηκαν επίσης οι ακόλουθες δράσεις: προβολή σχετικής ταινίας (video) και λογισμικού παρουσίασης (power point), συμπλήρωση μαθητικών ερωτηματολογίων, ποιητική έκφραση μαθητών με αυτοσχέδια ποιήματα, ομαδικές, βιωματικές δράσεις στον περιβάλλοντα χώρο του σχολείου – δραματοποίηση, θεατρικό παιχνίδι, ανάγνωση παραμυθιού σε ηλεκτρονική μορφή (Α΄Τάξη), μουσική, μαθητική έκφραση και δημοσίευση όλων αυτών των δραστηριοτήτων, με την παρούσα ανάρτηση στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου.
Προβολή Παρουσίασης (power point)
Η παρουσίαση εμφανίζεται στην ιστοσελίδα μας σαν ένα έγγραφο Google. Αν πατήσετε στην εικόνα θα μεταβείτε σε ένα νέο παράθυρο όπου θα εμφανιστεί η παρουσίαση. Επειδή οι διαφάνειες μεταφορτώνονται αυτόματα, θα πρέπει να αναμείνετε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, για να μπορείτε να πλοηγηθείτε απευθείας σε αυτές με τα βέλη που υπάρχουν κάτω αριστερά. Επιπλέον πατώντας στο σύμβολο με το γρανάζι μπορείτε να επιλέξετε την εκτύπωση ή την αποθήκευση της παρουσίασης στον υπολογιστή σας, επιλέγοντας εσείς οι ίδιοι τη μορφή του αρχείου (π.χ. ως αρχείο παρουσίασης pptx, ή ως αρχείο pdf για ανάγνωση με το Acrobat Reader ).
(Α΄ και Β΄ τάξη - ομαδικές και ατομικές εργασίες)
(Γ΄ τάξη - δημιουργία αφίσας - προβολή ταινίας στο εργαστήριο πληροφορικής)
(Δ΄ τάξη - ομαδικές και ατομικές εργασίες)
(Στ΄ τάξη - ποιήματα - συμπλήρωση ερωτηματολογίου)
Τα παιδιά, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των τμημάτων τους, συμμετείχαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον σ΄όλες αυτές τις δραστηριότητες, αναζητώντας την αιτιολογία του φαινομένου, καταθέτοντας τις δικές τους εμπειρίες και εκφράζοντας τις απόψεις τους, καταδίκασαν –απερίφραστα- τη βία σε οποιαδήποτε μορφή της, από όπου και αν προέρχεται, σε ένα κλίμα εποικοδομητικό, παραγωγικό και κοινωνικά επωφελές προτείνοντας, μάλιστα, ενδεχόμενες λύσεις.
Ε΄ τάξη - ΗΜΕΡΙΔΑ ΒΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
Στη συνέχεια μπορείτε, επίσης, να δείτε μία παρουσίαση με θέμα «Ο Σχολικός Εκφοβισμός (ή Bullying) στο χώρο του Σχολείου», την οποία μας παραχώρησαν προς δημοσίευση οι υπεύθυνοι του ΚΕΔΔΥ Ν.Κορινθίας, με αφορμή τον εορτασμό της ημέρας κατά της βίας στο σχολείο (6 Μαρτίου 2013).
Η παρουσίαση εμφανίζεται στην ιστοσελίδα μας σαν ένα έγγραφο Google. Αν πατήσετε στην εικόνα θα μεταβείτε σε ένα νέο παράθυρο όπου θα εμφανιστεί η παρουσίαση. Επειδή οι διαφάνειες μεταφορτώνονται αυτόματα, θα πρέπει να αναμείνετε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, για να μπορείτε να πλοηγηθείτε απευθείας σε αυτές με τα βέλη που υπάρχουν κάτω αριστερά. Επιπλέον πατώντας στο σύμβολο με το γρανάζι μπορείτε να επιλέξετε την εκτύπωση ή την αποθήκευση της παρουσίασης στον υπολογιστή σας, επιλέγοντας εσείς οι ίδιοι τη μορφή του αρχείου (π.χ. ως αρχείο παρουσίασης pptx, ή ως αρχείο pdf για ανάγνωση με το Acrobat Reader ). |
Σχεδίαση - Κατασκευή: Κ.Μυλωνόπουλος (ΠΕ-19)