|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Σχολικό Έτος 2012 - 2013 (πατήστε σε μία εκδρομή για μετάβαση)
Τη Δευτέρα 01-10-2012 όλοι οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου επισκέφθηκαν εκτάκτως (περισσότερες πληροφορίες στα Νέα μας - Οκτώβριος 2012) τον παρακείμενο χώρο του Πάρκου Δεξαμενής στο Λουτράκι.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Επίσκεψη στο Βιωματικό Σχολείο
Την Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2012, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης του Σχολείου μας υπό τη συνοδεία των εκπαιδευτικών κ.κ.Δήμητρας Τούντα και Γιούλας Μίχα πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή στο Βιωματικό Σχολείο.
Σε μια από τις πιο όμορφες περιοχές της Αττικής, τη λίμνη του Μαραθώνα, σ'
ένα ζωντανό εργαστήρι βιοποικιλότητας, επισκέφτηκαν το Κέντρο Πολιτισμού και
Εκπαίδευσης, Η Χώρα Του Καλύτερου.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Επίσκεψη Β΄τάξης στο Λαογραφικό Μουσείο Κορίνθου
Την Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2012, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης του Σχολείου μας υπό τη συνοδεία των εκπαιδευτικών κ.κ.Μαρίνας Θυμή και Καλλιόπης Λάμπρου πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο Κορίνθου και παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του μουσείου Χίλιες και μία... βελονιά.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Επίσκεψη στο Ναυτικό Μουσείο Πειραιά και στο πλοίο - μουσείο Θωρηκτό «Γ.Αβέρωφ»
Την Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2012, λίγες ημέρες πριν τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου 1940, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Έκτης τάξης του Σχολείου μας, πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο Ναυτικό Μουσείο στον Πειραιά και στο πλοίο-μουσείο Θωρηκτό «Γ.ΑΒΕΡΩΦ» στο Φάληρο, με συνοδούς τους εκπαιδευτικούς των τμημάτων τους κ.κ.Ν. Γεωργίου, Ε. Ρίζου και Χ. Αποστολίδη.
Τα παιδιά στα δύο μουσεία που επισκέφθηκαν είχαν την ευκαιρία να έρθουν σ΄επαφή με την πλούσια ιστορία του ναυτικού μας έθνους, που ξεκινά από τα βάθη της αρχαιότητας και φτάνει μέχρι το σήμερα. Μακέτες πλοίων όλων των εποχών, πίνακες ζωγραφικής, ιστορικά κειμήλια, ναυτικές στολές και μετάλλια, προσέλκυσαν το ενδιαφέρον των μαθητών και μαθητριών μας, συνοδευόμενα από τις επεξηγήσεις - αφηγήσεις των υπευθύνων στα δύο μουσεία. Στις φωτογραφίες που ακολουθούν μπορείτε να δείτε μία μικρή μόνο απεικόνιση των πολλαπλών εκθεμάτων.
Ναυτικό Μουσείο
Θωρηκτό «Γ.Αβέρωφ»
Η Ιστορία του πλοίου Το θρυλικό αυτό πολεμικό πλοίο, που κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία Ορλάντο στο Λιβόρνο της Ιταλίας, αγοράστηκε από την κυβέρνηση Μαυρομιχάλη το 1910 με σκοπό την ενίσχυση του υπάρχοντα ελληνικού στόλου.
Για την απόκτηση του πλοίου αυτού καθοριστική ήταν η δωρεά του Γεωργίου Αβέρωφ (πλούσιου Έλληνα εμπόρου μετανάστη της Αιγύπτου ), προς τιμήν του οποίου φέρει το όνομά του. Πήρε μέρος στους Βαλκανικούς Πολέμους ως επικεφαλής του Στόλου του Αιγαίου υπό το ναύαρχο Παύλο Κουντουριώτη και στους δυο Παγκόσμιους πολέμους, σημειώνοντας πολύ σημαντικές επιτυχίες:
Το 1952
διατάχθηκε ο παροπλισμός του και από το 1956 έως το 1983 το Θωρηκτό βρέθηκε
πρυμνοδετημένο στον Πόρο. Το 1984 το Πολεμικό Ναυτικό αποφάσισε να το
συντηρήσει και να το μετατρέψει σε μουσείο και έτσι, μετά από τριάντα χρόνια
στο περιθώριο, το ένδοξο πλοίο «σάλπαρε» για τη νέα του πορεία. Ν. ΓΕΩΡΓΙΟΥ
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Επίσκεψη Δ΄ Τάξης στο Πολιτιστικό πάρκο «Χρυσαλίδα»
Την Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2012, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Τετάρτης (Δ΄) Τάξης του Σχολείου μας με συνοδούς τις εκπαιδευτικούς των τμημάτων τους κ.κ.Αθανασία Φλήρη και Αικατερίνη Ζερβού, πραγματοποίησαν προγραμματισμένη εκπαιδευτική επίσκεψη στο Πολιτιστικό πάρκο «Χρυσαλίδα» στο Λαύριο, στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος που εκπονεί η τάξη τους «Ο Πολιτισμός της Ελιάς».
Αρχικά οι μαθητές και μαθήτριες περιηγήθηκαν στο χώρο, θαύμασαν τη λίμνη με τις πάπιες και στη συνέχεια συμμετείχαν σε βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Η υπεύθυνη του προγράμματος μοίρασε στα παιδιά ραβδιά, χτενάκια (λανάρια), καλάθια, ελαιόπανα και όλοι μαζί έφτασαν στον ελαιώνα. Αμέσως μετά έστρωσαν τα λιόπανα και εκεί συζήτησαν για την προέλευση της ελιάς, τους τρόπους καλλιέργειας και συγκομιδής.
Ακολούθως ξεκίνησαν τη συγκομιδή. Αφού γέμισαν καρπό τα καλάθια τους, τα φόρτωσαν στο γαϊδουράκι. Στη συνέχεια έφτασαν στο παραδοσιακό ελαιοτριβείο. Τα παιδιά συμμετείχαν στη διαδικασία παραγωγής ελαιολάδου, γυρίζοντας τις μυλόπετρες, γεμίζοντας τα μουτάφια και τοποθετώντας τα στο πιεστήριο.
Τέλος, οι υπεύθυνες του προγράμματος έδωσαν συγχαρητήρια στα παιδιά για την άψογη συνεργασία που επέδειξαν σ΄όλη τη βιωματική διαδικασία.
Οι δασκάλες της Δ΄τάξης Αθανασία Φλήρη Αικατερίνη Ζερβού
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Διδακτική Επίσκεψη Γ΄ Τάξης στις εγκαταστάσεις της Βιομηχανίας Τυροκομικών Προϊόντων Δεδεμπίλη ΑΕΒΕ
Η
ασφάλεια των τροφίμων αποτελεί μία πρωταρχικής σημασίας υποχρέωση,
τόσο του παρασκευαστή, όσο και των αρχών ελέγχου, με στόχο την προστασία της
υγείας του καταναλωτή και διασφαλίζεται κυρίως με την εφαρμογή ορθών
πρακτικών υγιεινής όχι μόνο στα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας, αλλά και
στην παραλαβή των πρώτων υλών, καθώς και στη συσκευασία, αποθήκευση και
διανομή των τελικών προϊόντων.
Αρχικά, οι μαθητές και οι μαθήτριες –με την ευκαιρία της υλοποίησης πολιτιστικού - περιβαλλοντικού προγράμματος που εκπονούν έχοντας ως κεντρικό θέμα την ελιά– επισκέφθηκαν ελαιώνες της περιοχής παρατηρώντας τις ελιές φορτωμένες ευλογημένο καρπό με τα φύλλα τους ν’ ασημίζουν στις πρωινές ηλιαχτίδες που ξεπρόβαλαν παιχνιδιάρικα μέσα από γκρίζα, φθινοπωρινά σύννεφα.
Όπως ανέφερε, η παστερίωση του
γάλακτος επιβάλλεται για την προάσπιση της δημόσιας υγείας καθώς θανατώνει
τους παθογόνους μικροοργανισμούς που τυχόν υπάρχουν στο γάλα, αλλά
εφαρμόζεται και για την ορθή πορεία της περαιτέρω επεξεργασίας, καθώς
μειώνει σημαντικά την κοινή μικροβιακή χλωρίδα του γάλακτος, ενώ έδωσε
ιδιαίτερη βαρύτητα στην τήρηση αυστηρών υγειονομικών μέτρων στην εγκατάσταση,
την τήρηση κανόνων ατομικής υγιεινής από το προσωπικό και την ύπαρξη
κατάλληλης θερμοκρασίας στο χώρο παραγωγής. Τέλος, επισήμανε ότι η συντήρηση
και διακίνηση των προϊόντων πρέπει να γίνεται αυστηρά υπό ψύξη.
Επιγραμματικά, ο κ.Γεώργιος
Δεδεμπίλης, αξιοποιώντας
τις δυνατότητες της άρτιας, τεχνολογικής υποδομής της βιομηχανικής του
μονάδας, εξήγησε -με πρακτικό τρόπο- στα παιδιά τη ροή παραγωγής φέτας ως
προς τα εξής στάδια:
Στη συνέχεια, η Εταιρεία και ειδικότερα ο κ.Γεώργιος
Δεδεμπίλης προσέφερε στα
παιδιά γαλακτοκομικά προϊόντα, αρτοπαρασκευάσματα, χυμούς και γλυκά τα οποία
και κατανάλωσαν με απίστευτη όρεξη, ενώ –επιπρόσθετα– προσέφερε στους
εκπαιδευτικούς αχνιστό καφέ!
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Σχεδίαση - Κατασκευή: Κ.Μυλωνόπουλος (ΠΕ-19)